Agility stige træning – Ladder drills

Agility stige træning

Agility stige træning er god måde at træne hurtighed, smidighed og koordinationsevnen hos håndboldspilleren. Agility stige træning går ud på at lave øvelser af høj kvalitet med korrekt form i en agility stige, som ligger på jorden. Jeg har samlet nogle video eksempler længere nede, så du kan se hvordan agility stige træning – ladder drills kan laves til håndboldspillere.

Agility stige træning til håndboldspilleren

Her er der en video, som viser hvordan du kan lave agility stige øvelser som håndboldspiller. Øvelserne er nogle af mest grundlæggende agility stige øvelser, som træner hurtigheden, smidigheden og koordinationsevnen i dine ben og fødder. Øvelserne er gode at lave lige efter den grundlæggende opvarmning, da øvelserne helst skal laves med god form og i høj kvalitet.

Agility stige træning til håndboldmålmanden

Her er der en video, som viser hvordan du kan lave øvelser på agility stigen som håndboldmålmand. Læg mærke til hvordan han får armene med, når han laver øvelserne på agility stigen.

Agility stige træning er en god form for målmandstræning, som træner hurtigheden, smidigheden og koordinationsevnen hos håndboldmålmanden. Denne træningsform kan til håndboldtræning fx lige efter den almindelig opvarmning, hvor kroppen stadig er frisk til at lave øvelser i agility stigen – god form og kvalitet er vigtigt. Agility stige træning kan også nemt laves alene som håndboldmålmand i form af selvtræning.

Mine erfaringer med agility stige træning

Jeg bruger en del agility stige træning i min træning som håndboldspiller, da det giver mig en masse gode postive effektiver. Jeg er for det første en fintestærk håndboldspiller, som laver mange 3 skridts finter og radjenovic finter i løbet af en håndboldkamp. Det er vigtigt for mig at jeg er hurtigt på tå som håndboldspiller, og her bruger jeg agility stige træning til at give noget speed til mine fodfinter i angrebet + speed til mit fodarbejde i forsvaret. Jeg spiller højre back og playmaker i angrebet, og jeg dækker op på højre back og i midterforsvar.

Jeg er også meget fysisk stærk som håndboldspiller, da jeg altid har brugt meget tid på styrketræning. Jeg er ikke så høj(1.89 cm) af natur i forhold til andre, og her har det været vigtigt for min succes at få nogle kilo muskler på kroppen, så jeg har nemmere ved at være med rent fysisk.

Jeg har så brugt agility stige træning til at give mig noget speed, smidighed og koordination i kroppen, når jeg har styrketrænet så meget som jeg har. Jeg har jo nogle ekstra kilo at skulle bærer rundt på – disse kilo skal udnyttes bedst muligt, så jeg kan performe på håndboldbanen. Jeg tager jævnligt en tur på agility stige for at holde den del ved lige.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *